Základní škola a Mateřská škola Radostice
Škola rodinného typu – rozšířená výuka anglického jazyka – zaměření na zdravý životní styl

Dokumenty

Člověk a svět práce – pracovní činnosti

ZŠ a MŠ Radostice  zpracovala v rámci šablony  III/2 DUMy  pro: 4. a 5.ročník, (možno použít i v nižších ročnících ZŠ)

Člověk a svět práce – pracovní činnosti

Sada 20 výstupů slouží žákům k praktickému užívání základů práce s PC. Žákům představujeme pomocí počítačů nebo dataprojektoru pracovní postup, potřeby a pomůcky. Žáci  se učí pracovat s powerpointovou prezentací příp. dataprojektorem, kdy zadáváme jednotlivé pokyny, příp. později  u žáků  vyžadujeme zcela samostatnou práci.

PREZENTACI je možné použít i pro skupinovou práci, frontální  nebo práci ve dvojicích.

Umístění výstupů na webových stránkách školy umožňuje žákům i samostatnou  domácí přípravu, promyšlení pracovních postupů . Rodičům zároveň umožňuje kontrolu připravenosti dítěte na hodinu pracovních činností, pomoc s přípravou pomůcek.

1. Sadu ICT pro pracovní činnosti vytvořila Mgr. Hana Toflová,

e-mail adresa zs.radostice@seznam.cz, která na požádání poskytne DUMy ostatním pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR.

Seznam DUM

ICT2/1/1/1

Pracovní činnosti

Toflová

Koláž z přírodnin

Anotace

ICT2/1/1/2

Pracovní činnosti

Toflová

Listy vyšívané

Anotace

ICT2/1/1/3

Pracovní činnosti

Toflová

Přír. tisk

Anotace

ICT2/1/1/4

Pracovní činnosti

Toflová

Modrovous

Anotace

ICT2/1/1/5

Pracovní činnosti

Toflová

Listnáči

Anotace

ICT2/1/1/6

Pracovní činnosti

Toflová

Jak roztočit větrník

Anotace

ICT2/1/1/7

Pracovní činnosti

Toflová

Lampičky

Anotace

ICT2/1/1/8

Pracovní činnosti

Toflová

Barevné deštníčky

Anotace

ICT2/1/1/9

Pracovní činnosti

Toflová

V zimním lese

Anotace

ICT2/1/1/10

Pracovní činnosti

Toflová

Postavičky

Anotace

ICT2/1/1/11

Pracovní činnosti

Toflová

Barevná dekorace

Anotace

ICT2/1/1/12

Pracovní činnosti

Toflová

Hlavičky

Anotace

ICT2/1/1/13

Pracovní činnosti

Toflová

Jarní taneček

Anotace

ICT2/1/1/14

Pracovní činnosti

Toflová

Na louce

Anotace

ICT2/1/1/15

Pracovní činnosti

Toflová

Exot. Květy

Anotace

ICT2/1/1/16

Pracovní činnosti

Toflová

Motýlci

Anotace

ICT2/1/1/17

Pracovní činnosti

Toflová

Tulipány

Anotace

ICT2/1/1/18

Pracovní činnosti

Toflová

Kopretiny

Anotace

ICT2/1/1/19

Pracovní činnosti

Toflová

textil. Koláž

Anotace

ICT2/1/1/20

Pracovní činnosti

Toflová

Květinové bombony

Anotace


Čtenářská gramotnost žáků

Anotace projektu ICT – 2. sada 

ZŠ a MŠ Radostice zpracovala v rámci šablony III/2 DUMy pro: 4. a 5. ročník

Umístění výstupů na webových stránkách školy umožňuje žákům i samostatnou  domácí přípravu, testování svých znalostí a dovedností, vlastní sebehodnocení. Práci s chybou . Rodičům dává možnost spolupracovat s dítětem ,  podílet se na přípravě , komunikovat s dítětem  o problémech školní práce a sledovat postupný rozvoj kompetencí a dovedností dítěte. Žáci 5. ročníku obdrželi CD s výstupy pro domácí přípravu, ostatní zájemci se mohou přihlásit o CD s výukovými materiály u svých učitelek.

2. sada ICT je zaměřená na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků, která je základem pro vytvoření základních kompetencí žáka, schopnosti učit se, řešit problém, spolupracovat. Žáci využívají dovednosti v ovládaní výpočetní techniky, orientují se ve světě informací, tvořivě pracují s informacemi, které využívají při dalším vzdělávaní i v praktickém životě. Zaměřujeme se na praktické dovednosti a návyky, které může žák využít ve všech vyučovacích předmětech. Snažíme se obsáhnout předmětové vztahy.

2.sadu ICT vypracovala Mgr. Drahoslava Drábková (zs.radostice@seznam.cz), která na požádání poskytne DUMy ostatním pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR.

Kompetence:

Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti  použití ICT.

Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.

Kompetence sociální a personální - při práci jsou žáci vedeni ke kolegiální radě či pomoci, případně při projektech se učí pracovat v týmu, rozdělit a naplánovat si práci, hlídat časový harmonogram apod. Žák se učí hodnotit svoji práci i práci ostatních, při vzájemné komunikaci jsou žáci vedeni k ohleduplnosti a taktu, učí se chápat, že každý člověk je různě chápavý a zručný.

Kompetence občanské – žáci jsou seznamování s vazbami na legislativu a obecné morální zákony (SW pirátství, autorský zákon, ochrana osobních údajů, bezpečnost, hesla.

Kompetence pracovní – žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.

Seznam DUM:

EU ICT  2/ 1 / 2 / 1 Český jazyk – naše mateřština

Žák umí říct minimálně tři kritéria, jak se má u počítače chovat, umí popsat základní komponenty počítače, umí zapnout a vypnout počítač, ovládá pohyby myší, orientuje se na klávesnici.
Zopakuje si a prověří zvládnutí výstupu  učiva 3. ročníku – český jazyk.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 2 Písmo – hláskosloví

Zopakuje si a prověří zvládnutí výstupu  učiva 3. ročníku – český jazyk.
Informatika – poznáváme klávesnici , dokáže vysvětlit a prakticky užít

EU ICT  2/ 1 / 2 / 3  Slovní druhy, abeceda

Zopakuje si a prověří zvládnutí výstupu  učiva 3. ročníku – český jazyk.
Psaní na klávesnici, význam a praktické užití dalších kláves.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 4 Píšeme text, dbáme na pravopis

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, ověření gram. pravidel.
Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti PC.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence pracovní - žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 5 Naši spisovatelé a pohádky

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, dokáží vložit obrázek do textu , získají elementární a použitelné literárněvědné poznatky, důležité pro pochopení čteného textu, pro jeho rozbor  a hodnocení.
Poznají nejdůležitější literární druhy, žánry a formy a umí  charakterizovat základní znaky jejich poetiky.
trvalý zájem o četbu a utváření čtenářského vkusu  tak, aby byli schopni rozlišovat hodnotnou literaturu od  literatury konzumní a manipulační funkce divadla, filmu, televize a ostatních médií  v životě člověka, orientace v nabídce a hodnocení z hlediska její kvality i významu pro  vlastní život.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 6 Pracujeme s čísly, čtení, správný zápis , porozumění ustáleným spojením využívaných v odborné literatuře

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, dokáží vložit obrázek do textu , správně čtou a zapisují čísla, orientují se v textu, kalkulačka na PC, sebekontrola, vlastní hodnocení.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 7 Šifrujeme

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, dokáží vložit obrázek do textu , aktivizace poznatků,  kalkulačka na PC, práce s odborným textem ,sebekontrola, vlastní hodnocení.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 8 Právo a povinnost

Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti PC.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence pracovní – žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.
Kompetence osobní a sociální.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 9 Bedřich Smetana

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, používají podtržení textu, zvýraznění, horní index , opakování učiva matematiky ze 4. ročníku, aktivizace poznatků, kalkulačka na PC, sebekontrola, vlastní hodnocení,  jednotky obsahu.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 10 Píšeme na PC, typy písma

Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti PC.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence pracovní - žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.
Kompetence osobní a sociální. Výchova ke zdraví.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 11 Počítač a naše zdraví

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, používaní zkratek veličin, odborné výrazy.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 12 Evropa a svět nás zajímá

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek.
Rozvoj čtenářské gramotnosti.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 13 Objevujeme Evropu a svět, kybernetická šikana

Žáci samostatně zvládnou   spuštění Internetu,  pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 14 Přemyslovci, autorská práva

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek, opakování, čtou s porozuměním, vytvářejí zápis, test znalostí.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 15 Lucemburkové

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, aktivizace poznatků, čtou s porozuměním, vytvářejí zápis, test znalostí.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 16 Hudba a naše vlast, Leoš Janáček

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek.
Tvorba jednoduché tabulky.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 17 Výlet do vesmíru

Žáci samostatně zvládnou  spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek Opakování učiva přírodovědy 4. a 5. ročníku,aktivizace poznatků.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 18 Evropská unie

Žáci samostatně vyhledávají informace, doplňují, kontrola a vlastní hodnocení.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 19 Život na Zemi

Žák využívá základní znalosti o přírodě. Zná zásady správného způsobu života. Porozumí písemným informacím, interpretuje získaé znalosti, hodnotí.

EU ICT  2/ 1 / 2 / 20 Antonín Dvořák

Žák je schopen vnímat hudební dílo , estetické kvality, zkoumá témata a konflikty na základě vlastních zkušeností a jednání.


ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

3. Sadu ICT pro informatiku vytvořila Mgr. Hana Toflová,

e-mail adresa zs.radostice@seznam.cz, která na požádání poskytne DUMy ostatním pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR.

Seznam DUM

ICT2/1/3/1

Informatika

Toflová

Diplom pro vítěze

Anotace

ICT2/1/3/2

Informatika

Toflová

Vizitka

Anotace

ICT2/1/3/3

Informatika

Toflová

Malovaná abeceda

Anotace

ICT2/1/3/4

Informatika

Toflová

Prezentace

Anotace

ICT2/1/3/5

Informatika

Toflová

plánování výletu

Anotace

ICT2/1/3/6

Informatika

Toflová

oblíbená píseň

Anotace

ICT2/1/3/7

Informatika

Toflová

pozvánka

Anotace

ICT2/1/3/8

Informatika

Toflová

Seznámení s počítačem I.

Anotace

ICT2/1/3/9

Informatika

Toflová

Seznámení s počítačem II.

Anotace

ICT2/1/3/10

Informatika

Toflová

Bezpečnost a řád v poč.

Anotace

ICT2/1/3/11

Informatika

Toflová

Malování

Anotace

ICT2/1/3/12

Informatika

Toflová

Word

Anotace

ICT2/1/3/13

Informatika

Toflová

Word - tabulka

Anotace

ICT2/1/3/14

Informatika

Toflová

Kalkulačka

Anotace

ICT2/1/3/15

Informatika

Toflová

Excel - tabulka

Anotace

ICT2/1/3/16

Informatika

Toflová

Popis obrázku

Anotace

ICT2/1/3/17

Informatika

Toflová

Novoroční přání

Anotace

ICT2/1/3/18

Informatika

Toflová

Internet - Wikipedie

Anotace

ICT2/1/3/19

Informatika

Toflová

E-mail

Anotace

ICT2/1/3/20

Informatika

Toflová

Co už umíš?

Anotace

           
Jihomoravský kraj  MAS Bobrava   Rodiče vítáni 

MODERNIZACE ŠKOLNÍ KUCHYNĚ ZŠ A MŠ RADOSTICE

publikační systém: Synetix
©2018-2024 Základní škola a Mateřská škola Radostice