Dokumenty
Člověk a svět práce – pracovní činnosti
ZŠ a MŠ Radostice zpracovala v rámci šablony III/2 DUMy pro: 4. a 5.ročník, (možno použít i v nižších ročnících ZŠ)
Člověk a svět práce – pracovní činnosti
Sada 20 výstupů slouží žákům k praktickému užívání základů práce s PC. Žákům představujeme pomocí počítačů nebo dataprojektoru pracovní postup, potřeby a pomůcky. Žáci se učí pracovat s powerpointovou prezentací příp. dataprojektorem, kdy zadáváme jednotlivé pokyny, příp. později u žáků vyžadujeme zcela samostatnou práci.
PREZENTACI je možné použít i pro skupinovou práci, frontální nebo práci ve dvojicích.
Umístění výstupů na webových stránkách školy umožňuje žákům i samostatnou domácí přípravu, promyšlení pracovních postupů . Rodičům zároveň umožňuje kontrolu připravenosti dítěte na hodinu pracovních činností, pomoc s přípravou pomůcek.
1. Sadu ICT pro pracovní činnosti vytvořila Mgr. Hana Toflová,
e-mail adresa zs.radostice@seznam.cz, která na požádání poskytne DUMy ostatním pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR.
Seznam DUM
ICT2/1/1/1 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/2 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/3 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/4 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/5 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/6 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/7 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/8 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/9 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/10 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/11 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/12 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/13 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/14 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/15 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/16 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/17 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/18 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/19 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
||
ICT2/1/1/20 |
Pracovní činnosti |
Toflová |
Čtenářská gramotnost žáků
Anotace projektu ICT – 2. sada
ZŠ a MŠ Radostice zpracovala v rámci šablony III/2 DUMy pro: 4. a 5. ročník
Umístění výstupů na webových stránkách školy umožňuje žákům i samostatnou domácí přípravu, testování svých znalostí a dovedností, vlastní sebehodnocení. Práci s chybou . Rodičům dává možnost spolupracovat s dítětem , podílet se na přípravě , komunikovat s dítětem o problémech školní práce a sledovat postupný rozvoj kompetencí a dovedností dítěte. Žáci 5. ročníku obdrželi CD s výstupy pro domácí přípravu, ostatní zájemci se mohou přihlásit o CD s výukovými materiály u svých učitelek.
2. sada ICT je zaměřená na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků, která je základem pro vytvoření základních kompetencí žáka, schopnosti učit se, řešit problém, spolupracovat. Žáci využívají dovednosti v ovládaní výpočetní techniky, orientují se ve světě informací, tvořivě pracují s informacemi, které využívají při dalším vzdělávaní i v praktickém životě. Zaměřujeme se na praktické dovednosti a návyky, které může žák využít ve všech vyučovacích předmětech. Snažíme se obsáhnout předmětové vztahy.
2.sadu ICT vypracovala Mgr. Drahoslava Drábková (zs.radostice@seznam.cz), která na požádání poskytne DUMy ostatním pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR.
Kompetence:
Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti použití ICT.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence sociální a personální - při práci jsou žáci vedeni ke kolegiální radě či pomoci, případně při projektech se učí pracovat v týmu, rozdělit a naplánovat si práci, hlídat časový harmonogram apod. Žák se učí hodnotit svoji práci i práci ostatních, při vzájemné komunikaci jsou žáci vedeni k ohleduplnosti a taktu, učí se chápat, že každý člověk je různě chápavý a zručný.
Kompetence občanské – žáci jsou seznamování s vazbami na legislativu a obecné morální zákony (SW pirátství, autorský zákon, ochrana osobních údajů, bezpečnost, hesla.
Kompetence pracovní – žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.
Seznam DUM:
EU ICT 2/ 1 / 2 / 1 Český jazyk – naše mateřština
Žák umí říct minimálně tři kritéria, jak se má u počítače chovat, umí popsat základní komponenty počítače, umí zapnout a vypnout počítač, ovládá pohyby myší, orientuje se na klávesnici.
Zopakuje si a prověří zvládnutí výstupu učiva 3. ročníku – český jazyk.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 2 Písmo – hláskosloví
Zopakuje si a prověří zvládnutí výstupu učiva 3. ročníku – český jazyk.
Informatika – poznáváme klávesnici , dokáže vysvětlit a prakticky užít
EU ICT 2/ 1 / 2 / 3 Slovní druhy, abeceda
Zopakuje si a prověří zvládnutí výstupu učiva 3. ročníku – český jazyk.
Psaní na klávesnici, význam a praktické užití dalších kláves.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 4 Píšeme text, dbáme na pravopis
Žáci samostatně zvládnou spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, ověření gram. pravidel.
Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti PC.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence pracovní - žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 5 Naši spisovatelé a pohádky
Žáci samostatně zvládnou spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, dokáží vložit obrázek do textu , získají elementární a použitelné literárněvědné poznatky, důležité pro pochopení čteného textu, pro jeho rozbor a hodnocení.
Poznají nejdůležitější literární druhy, žánry a formy a umí charakterizovat základní znaky jejich poetiky.
trvalý zájem o četbu a utváření čtenářského vkusu tak, aby byli schopni rozlišovat hodnotnou literaturu od literatury konzumní a manipulační funkce divadla, filmu, televize a ostatních médií v životě člověka, orientace v nabídce a hodnocení z hlediska její kvality i významu pro vlastní život.
Žáci samostatně zvládnou spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, dokáží vložit obrázek do textu , správně čtou a zapisují čísla, orientují se v textu, kalkulačka na PC, sebekontrola, vlastní hodnocení.
Žáci samostatně zvládnou spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, spolupracují, dokáží vložit obrázek do textu , aktivizace poznatků, kalkulačka na PC, práce s odborným textem ,sebekontrola, vlastní hodnocení.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 8 Právo a povinnost
Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti PC.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence pracovní – žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.
Kompetence osobní a sociální.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 9 Bedřich Smetana
Žáci samostatně zvládnou spuštění Aplikace Word, pracují pod vedením učitele, používají podtržení textu, zvýraznění, horní index , opakování učiva matematiky ze 4. ročníku, aktivizace poznatků, kalkulačka na PC, sebekontrola, vlastní hodnocení, jednotky obsahu.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 10 Píšeme na PC, typy písma
Kompetence k učení – Žáci využívají a prohlubují své dosavadní znalosti v oblasti PC.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence pracovní - žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou.
Kompetence osobní a sociální. Výchova ke zdraví.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 11 Počítač a naše zdraví
Žáci samostatně zvládnou spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, používaní zkratek veličin, odborné výrazy.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 12 Evropa a svět nás zajímá
Žáci samostatně zvládnou spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek.
Rozvoj čtenářské gramotnosti.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 13 Objevujeme Evropu a svět, kybernetická šikana
Žáci samostatně zvládnou spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 14 Přemyslovci, autorská práva
Žáci samostatně zvládnou spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek, opakování, čtou s porozuměním, vytvářejí zápis, test znalostí.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 15 Lucemburkové
Žáci samostatně zvládnou spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, aktivizace poznatků, čtou s porozuměním, vytvářejí zápis, test znalostí.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 16 Hudba a naše vlast, Leoš Janáček
Žáci samostatně zvládnou spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek.
Tvorba jednoduché tabulky.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 17 Výlet do vesmíru
Žáci samostatně zvládnou spuštění Internetu, pracují pod vedením učitele, vyhledávají informace, vloží obrázek Opakování učiva přírodovědy 4. a 5. ročníku,aktivizace poznatků.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 18 Evropská unie
Žáci samostatně vyhledávají informace, doplňují, kontrola a vlastní hodnocení.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 19 Život na Zemi
Žák využívá základní znalosti o přírodě. Zná zásady správného způsobu života. Porozumí písemným informacím, interpretuje získaé znalosti, hodnotí.
EU ICT 2/ 1 / 2 / 20 Antonín Dvořák
Žák je schopen vnímat hudební dílo , estetické kvality, zkoumá témata a konflikty na základě vlastních zkušeností a jednání.
ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
3. Sadu ICT pro informatiku vytvořila Mgr. Hana Toflová,
e-mail adresa zs.radostice@seznam.cz, která na požádání poskytne DUMy ostatním pedagogickým pracovníkům ze ZŠ v ČR.
Seznam DUM
ICT2/1/3/1 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/2 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/3 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/4 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/5 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/6 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/7 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/8 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/9 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/10 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/11 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/12 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/13 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/14 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/15 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/16 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/17 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/18 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/19 |
Informatika |
Toflová |
||
ICT2/1/3/20 |
Informatika |
Toflová |